Text Widget

perfect strangers

perfect strangers
It's the sense of touch. In any real city, you walk, you know? You brush past people, people bump into you. In L.A., nobody touches you. We're always behind this metal and glass. I think we miss that touch so much, that we crash into each other, just so we can feel something (Crash, 2004)

Prin casa

Prin casa
Unde ne facem cumparaturile, ce retete punem in practica, cum ne decoram hruba, ce flori ne imbie diminetile

Search!

toma

toma
O colectie (mereu crescanda!) cu fotografii facute lui Toma. Viata de zi cu zi a lui fi-miu, documentata ca la carte...

Gânduri

Unordered List

Povești cu fotografii vechi, accent românesc și un copil care nu e Toma (arhiva Din Taxi)

De la spitalul din vârful dealului iau două doamne: una pe la 60 de ani (fiica), cealaltă pe la 80. Au fost la un control la ochi și acum merg acasă. De obicei cursele de la / dinspre spital sunt „grase”, cu condiția să fie pe distanțe mai lungi. În mașină, doamna mai în vârstă, care a stat lângă mine, a spus că ea crede că Italia o să câștige Euro2012. I-am mărturisit că o invidiez, pentru că eu n-am apucat să văd nici un meci până acum. Înainte să se dea jos din mașină, mă întreabă: „Vrei să te amuzi”? Dau din cap că „da” și ea-mi arată sacoșa / poșeta din material textil. Pe ea, printată o fotografie veche cu o fată cățărată pe o ditamai motocicletă. „Asta sunt eu când aveam 14 ani, pe motocicleta fratelui meu…”. Tânăra din fotografie e frumoasă, are o rochie albă și-i stă foarte bine “călare”. Zâmbesc și-i spun că-i un cadou foarte frumos…

Iau o altă doamnă dintr-un loc unde-i imposibil de parcat mașina… Îmi spune că vrea să meargă două blocuri mai la vale… Se asigura că am înțeles unde trebuie să ajungem. Își dă seama după cele câteva cuvinte pe care le-am spus că nu-s născut la curtea Reginei. Înainte să se dea jos, îmi spune un frumos și clar „Mulțumesc” românesc. Mă întorc cu ochii bulbucați și-i spun și eu „Cu plăcere”. „Dar… de unde-ați știut că-s român?”. „Păi, deja m-am obișnuit cu accentul fiecăruia… știu cine e polonez, cine ungur, cine român… ”. Mă gândesc „ce soarta - să ai parte de taximetriști străini…”.

E ora 3 și am primit o comandă de lângă o școală. Clienții - un tată pe la 30 și ceva de ani și un băiețel la vreo 4 ani, să zicem. Cursa e bună, e lungă, e în partea cealaltă a orașului. Traficul greoi mă face să iau parte la viața celor doi mai mult decât mi-aș dori. Pe drum, cei doi vorbesc unul cu celălalt, copilul pune întrebări, tatăl răspunde frumos, celui mic ii vine să adoarmă, dar tatăl îl înghiontește, îl gâdilă, îl ține treaz până „la bunica”. A început să picure… Mă gândesc tot drumul la Toma, care-i atât de parte de mine, și-mi pare rău că n-am și eu ștergătoare la ochi…

Foto: Cătălin Tudosă / Portsmouth

(13 noiembrie 2012)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii

Ad Code

Responsive Advertisement