Text Widget

perfect strangers

perfect strangers
It's the sense of touch. In any real city, you walk, you know? You brush past people, people bump into you. In L.A., nobody touches you. We're always behind this metal and glass. I think we miss that touch so much, that we crash into each other, just so we can feel something (Crash, 2004)

Prin casa

Prin casa
Unde ne facem cumparaturile, ce retete punem in practica, cum ne decoram hruba, ce flori ne imbie diminetile

Search!

toma

toma
O colectie (mereu crescanda!) cu fotografii facute lui Toma. Viata de zi cu zi a lui fi-miu, documentata ca la carte...

Gânduri

Unordered List

Judge the book… (arhiva Din Taxi)

Îmi vine comanda pe “box”. Mă bucur că știu unde e și nu mai trebuie să pun GPS-ul. De la casele alea am luat mereu moși care-au mers prin zona, ba pe la un spital, ba la niște cumpărături. Nici de data asta nu-i altfel. Sau poate că e un pic diferit… 

Iau un invalid (are ceva la unul dintre picioare) și pare să se descurce destul de bine în postura lui… Își pune pe bancheta din spate carja și sacoșa. „Am găsit o liră, aici, pe bancheta din spate… Uite, vezi, ți-o dau…” și-mi întinde o moneda. O iau, mulțumesc pentru ea, și-i spun în glumă „o să vă fac un discount de o lira din cursă”. Ne amuzăm amândoi, dar îmi confirmă că „nu, nu e nevoie…”. Răsuflu ușurat… Îi spun că am găsit și eu, pe aceeași bancheta din spate, un portmoneu cu vreo 100 de lire în el și l-am dat înapoi (ca să nu „înflorim” momentul mai mult decât e necesar…). De aici se deschide o discuție pseudo-filosofică despre “what goes around comes around…”. Cu o voce de intelectual rasat (sau actor de filme de categoria B), îmi ține o prelegere despre onestitatea față de sine și față de ceilalți. Întru în joc și plusez cu o replică din “Gladiatorul” lui Ridley Scott: “what we do în life echoes în eternity”. Pe drum îmi spune că de obicei merge cu autobuzul, că are abonament gratuit (!), dar că până îi vine abonamentul de la primărie e mai ieftin și mai comod cu taxi-ul (!).

Atmosfera academică din taxiul meu se termină ex abrupto atunci când îi spun că “distracția” face 3,70 lire. “Aaaaoleu, dar eu plătesc de obicei 2,80! Cred că o să iau discountul tău… ” și-mi întinde o hârtie de 5 lire. Înghit în sec (“nah, să mai faci glume de căcat cu discount-uri !!!”) și-mi stă pe limbă să-i spun că filosofia nu se face doar din gură… se mai face și cu fapta!

Foto: Cătălin Tudosă / Portsmouth

(13 noiembrie 2012)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii

Ad Code

Responsive Advertisement