1 mai 2008

cuvinte de tinut minte

Zilele astea am mult timp liber la munca. De-aia, citesc... Citesc o carte despre fotojurnalism, ceva care sa ma duca in lumea pe care doar pot sa o ating cu gandul. E o carte despre adevar. Adevar si fotografi. Am ajuns la un citat din Elie Wiesel, omul a carui nume rezoneaza cel mai bine cu Holocaustul. Un tanar l-a intrebat o data pe Wiesel ce a facut cu viata lui. Acesta a raspuns...

"Am incercat. Am incercat sa pastrez amintirile vii, am incercat sa lup impotriva celor care au uitat. Pentru ca daca uitam, suntem vinovati, suntem complici. Apoi i-am explicat tanarului ce naivi eram, ca lumea stia (despre Holocaust) si tacuse. De-asta am jurat sa nu tac oricand o fiinta umana este umilita si in suferinta. Trebuie sa luam mereu partea cuiva. Neutralitatea ajuta opresorul, niciodata victima. Tacerea ajuta tortionarul, niciodata torturatul..."

Niciun comentariu: