Text Widget

perfect strangers

perfect strangers
It's the sense of touch. In any real city, you walk, you know? You brush past people, people bump into you. In L.A., nobody touches you. We're always behind this metal and glass. I think we miss that touch so much, that we crash into each other, just so we can feel something (Crash, 2004)

Prin casa

Prin casa
Unde ne facem cumparaturile, ce retete punem in practica, cum ne decoram hruba, ce flori ne imbie diminetile

Search!

toma

toma
O colectie (mereu crescanda!) cu fotografii facute lui Toma. Viata de zi cu zi a lui fi-miu, documentata ca la carte...

Gânduri

Unordered List

CUM MI-AM PETRECUT INCEPUTUL LUMII

AVERTISMENT: Daca nu veti asculta melodiile (la momentul la care le-am pus!), nu veti intelege nimic din postul asta...

Acum sunt la Bucuresti. Sunt constient ca nu as fi putut avea / face nimic din ce am / am facut daca nu eram "in sat cu Regele".

Merg pe sub pamant si astept un tren care sa ma duca la munca. Lumea din jur "e botoasa" si teapana, parca ar avea un bat prin partile dorsale. La un moment dat, in casti incepe o melodie care-mi pune in gat un nod mare cat un clopot. Canta Nelu Vlad si Azur, formatia de muzica de petrecere care-i canta celui mai mare proletar, Ceausescu, cand venea la malul Dunarii sa manance o coada de peste sau o saramura. Cantecul imi rascoleste amintirea Brailei, a copilariei (a petrecerilor "din neam" la care se puneau doua casete: una cu Azur si una cu Nea Marin!).

Stau si ma gandesc daca Braila are mahala. Imi pare ca nu... Peste tot e la fel; de la statuia lui Traian (centru) si pana in Lacu' Dulce sau Viziru, brailenii sunt la fel: beau spritul, la umbra, cu muzica la maximum...


In excursiile facute cu masina rudelor ascultam - evident!- aceleasi casete cu Azur. Orice s-ar spune, era altceva! Era alta muzica, alti oameni, alte vremuri...

"Pe nisipul de la mare / Eu ti-am scris numele tau
A venit furtuna noaptea / L-a sters si imi pare rau..."


Inainte sa fie Bregovic si Kusturita au fost Emil Loteanu ("Satra") si... Azur! Pe tiganii din Braila nu i-am vazut niciodata "romantat"; imi aduc aminte, totusi, de tiganii de pe vremea lui Ceausescu care vindeau - feriti de militie, nu ca acum!- guma de mestecat - "mestica" ii ziceam- Tippi Top (nu mai stiu cum se scrie... am imbatranit!). Mai erau tiganii aurari care stateau pe strada cu bete pline de inele de aur sau argint. "Fustanelele" erau primele la coada la mezeluri; si daca nu erau primele, se bagau in fata... Dupa '89, tiganii s-au amestecat cu romanii si au iesit jmecherii sau "cocalarii" (adica "jmecheri cocliti" - adica fraieri...).


Prin tara am mers destul cat sa vad cat de fideli sunt sotii in diferite zone ale Romaniei. Oltenii sunt de departe cei mai amuzanti; am auzit unul intr-un atocar care-i spunea la telefon ma-sii sa ascunda nu stiu ce din beci sa nu vad nevasta-sa... Brailenii sunt iubareti - cred!- insa mi se par ca macar nu se lauda atunci cand isi inseala femeia / barbatul. Cantecul asta spune multe...

" Draga Neliiiiiiiiii!!!!!!!"

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii

Ad Code

Responsive Advertisement