31 mai 2010

ucigasi de copii



Daca o sa-mi spuneti ca "nu toti doctorii sunt asa" o sa va raspund ca m-am saturat sa "am noroc de un doctor bun" (care nu ia spaga, care isi face meseria asa cum respira, care empatizeaza cu suferinta mea); daca o sa-mi spuneti ca "si el e om si greseste" am sa va raspund ca realitatile romanesti sfideaza insasi filosofia vietii ("dupa fapta si rasplata"); daca o sa-mi spuneti ca "doctorii sunt prost platiti si de-aia nu-si dau interesul" am sa va arat buzunarele lor de la halat si am sa plusez zicandu-va ca reflexul e deja format si oricat de mare ar avea salariul, doctorul tot va cere spaga; daca vreti sa dati vina pe "spitalele subfinantate de stat" am sa va raspund cu o replica a unui filosof - "razboiul este SI al meu pentru ca AM ALES sa particip la el"; daca-mi veti spune ca "doctorul care a facut greselile astea se caieste" am sa va raspund ca l-as arde pe rug in piata Universitatii pentru pomenirea copilului pe care l-a omorat pentru ca parintii n-au mai avut bani de spaga dupa ce si-au dat ultimii lei pe medicamentele care lipseau in spital. CRIMINALILOR!

PS: Daca "aveti bani" si va ganditi ca voi n-ati ajunge in asemenea situatie va raspund ca si spitalele particulare sunt pline de jigodii cu reflexe "bugetare" care-au chiulit jumatate din facultate si care-ti recomanda sa te operezi de urgenta doar uitandu-se in ochii tai. Asa ca, de-aia va urez un sincer "SA FITI SANATOSI!".

2 comentarii:

elisav spunea...

io, vasile
voroveam ieri cu un amic medic care a plecat cu arme şi bagaje în jermănica. cică: la ei e criză de medici pentru că nu mai rentează să faci facultatea. etalonul fiind cam aşa: "înainte, din anul 3 îţi comandai porsche şi îl plăteai cînd terminai facultatea". salariile nu mai sunt spectaculoase, existînd domenii care s-au dus rău de tot în sus. banii statului se duc în dotări pe care nu prea mai are cine le uza. recte, estul europei e un provider excelent de medici (care probabil cîştigă mai prost decît aici dacă ar lua şpăgi). de unde putem conclude cinic că ne-au rămas măcelarii sau cei care se plimbă dintr-o clinică particulară în alta. sfatul tipului a fost simplu, nu "să fii sănătos", ci "trebuie să fii sănătos", garanţiile fiind extrem de mici că te mai repari după ce faci cunoştinţă cu tovarăşii din spitale. părerea mea e că de 20 de ani la noi se dezvoltă funcţia de vraci, nu cea de medic. numai că al drec vraci, vrea şi şpagă ca să-ţi 'ută un ceai de rostopască la o durere mai profundă...

Alexandru Zaharia spunea...

apropo de salariile de rahat din "sanatatea occidentala", doua exemple auzit ieri: un doctor (sef de sectie la un spital din Bucuresti) i s-a oferit un salariu de peste 60.000 Lire PE LUNA; o doctorita care a lucrat 15 ani la Marashu (BR) acum lucreaza intr-un sat din Franta cu 10.000 E pe luna, barbat angajat si un conac facut cadou de primarul comunei.

trist e ca s-a dezvoltat un reflex pavlovian: nu dai banu', esti ignorat total; dai banu' S-AR PUTEA ca doctorul sa se uite mai atent la buba. dar nici asta nu mai garanteaza mare lucru de vreme ce, nu-i asa?, am ramas cu niste macelari fara creier.

de vina suntem noi...