Text Widget

perfect strangers

perfect strangers
It's the sense of touch. In any real city, you walk, you know? You brush past people, people bump into you. In L.A., nobody touches you. We're always behind this metal and glass. I think we miss that touch so much, that we crash into each other, just so we can feel something (Crash, 2004)

Prin casa

Prin casa
Unde ne facem cumparaturile, ce retete punem in practica, cum ne decoram hruba, ce flori ne imbie diminetile

Search!

toma

toma
O colectie (mereu crescanda!) cu fotografii facute lui Toma. Viata de zi cu zi a lui fi-miu, documentata ca la carte...

Gânduri

Unordered List

despre avatar, cum n-ati mai auzit

De data asta, scriu ca sa-mi vars naduful dupa o emisiune de-aseara, de la RTV, unde Tatulici (mai in verva si mai fara simt ca niciodata) a facut pe stapanul pe plantatie si a "moderat" cu biciul o discutie despre Avatar si efectele conexe.

Sa incepem cu concluziile: Avatar e un film care nu surprinde prin aproape nimic. "Cum asa? Filmul care a creat o limba, pentru care se sinucid adolescenti pentru ca nu gasesc Pandora, e un film slab?". Nu zic ca e slab, dar nu e nici o cotitura majora in cinematografie; desi mi-e teama ca juriul de la Oscar o sa zica altceva...

- Efectele speciale : pe gamerii care s-au jucat la viata lor mai mult decat au baut apa altii, lumea din Pandora nu-i da pe spate (da, e frumos colorat, da, s-a inventat niste flora / fauna, dar nimic nemaivazut); cine-i fan SF s-a descurcat de minune si fara super-calculatoarele secolului 21 (vezi Dune, Alien samd)

- Bugetul : din 500 milioane de dolari, jumatate au fost cheltuiti pe promovare (!). In mintea mea, asta se traduce prin "incercarea de a ma convinge ca filmul e cel mai tare de la Lumiere incoace!". Daca o sa fiti atenti la retorica filmului, o sa aveti surpriza sa auziti des replici de genul "Pandora e o lume noua", "e ceva ce a vazut Cameron si ne-a povestit-o ca sa o re-cream". V-ati prins? ;)

- Povestea : ideea cu avatarul se regaseste si in muuuult mai inovatorul Matrix, analogiile cu Pocahontas sunt deja old news (civilizatii vin sa le-arate papuasilor cum se mananca cu lingura), iar povestea de dragoste n-are nimic nou in ea (dusmanul devine prieten, apoi iubit). Mai multe analogii, aici.

- 3D : poate a fost doar experienta mea, dar a fost rau; foarte rau! Sa te duci la cinema si sa vezi culorile estompate, imaginea usor out-of-focus si sa mai stai si 2 ore cu ochelarii pe nas. Se vede mai bine la calculator, dvd-rip!

- Actorii : Sigourney Weaver a jucat muuuult mai bine in Alien, Sam Worthington a fost "pe rol", dar in Terminator Salvation, singurul pe care l-am remarcat fiind Stephen Lang (colonelul cu cicatrici pe fata).

Am vrut sa pun si eu un "+", dar nu mi-a venit... Ca sa nu par ipocrit, cand am iesit din sala de cinema am avut impresia ca o sa fie greu sa aleg intre Avatar si Inglorious Basterds, drept cel mai bun film din 2009. Acum, filmul lui Tarantino mi se pare cum nu se poate mai deosebit, iar Christoph Waltz un actor de-men-ti-al!

Trimiteți un comentariu

1 Comentarii

Anonim a spus…
io, vasile
dacă şi tatulici s-a făcut critic de peliculă, îi clar că se plictisesc oamenii în trustu' vieţii. Îl aştept pe ursu cu un discurs despre tarcovschi

Ad Code

Responsive Advertisement