Suntem obișnuiți ca tot ce ne inconjoară să dispară, mai devreme sau mai târziu. Un pom crește, dă roade, se usucă, este tăiat și înlocuit de un altul. O clădire, oricât de impunătoare și importantă pentru comunitate, sfârșește sub lama buldozerului sau este abandonată și cade „de-a-n picioarelea”. Oamenii, așa importanți și de neînlocuit cum se cred, au un „termen de garanție” extrem de limitat și o existență fragilă. Cu toate astea, de vreo câteva zeci de ani (dar mai cu seamă în ultimii 10-15) a apărut o categorie de „bunuri” (de larg consum) practic fără termen de expirare - creațiile digitale, tot există pe internet / în mediul digital (o postare pe FB, un pdf, o melodie mp3, o fotografie etc). O sticlă de plastic pe care-o arunci la mișto într-un coș „dispare” în mii de ani (de fapt, se descompune în micro-plastic și n-o mai vezi - dar ea e tot acolo). La fel și postarea asta - ea dispare relativ repede (o zi, două) din conștiința cititorului, dar va rămâne în coșul de gunoi al internetului până la sfârșitul internetului. Tocmai lipsa asta de finalitate a „lucrului”, faptul el e disponibil la doar câteva click-uri distanță oricând, îl face EXTREM de lipsit de valoare. Tot „gunoiul virtual” pe care-l producem zilnic, nu dispare niciodată, ci doar nu-l mai vedem / nu ne mai gândim la el. Tocmai de aceea, cu adevărat ar trebui să prețuim doar ce vom pierde ireversibil într-o zi, atunci când îi va veni sfârșitul.
0 Comentarii