Text Widget

perfect strangers

perfect strangers
It's the sense of touch. In any real city, you walk, you know? You brush past people, people bump into you. In L.A., nobody touches you. We're always behind this metal and glass. I think we miss that touch so much, that we crash into each other, just so we can feel something (Crash, 2004)

Prin casa

Prin casa
Unde ne facem cumparaturile, ce retete punem in practica, cum ne decoram hruba, ce flori ne imbie diminetile

Search!

toma

toma
O colectie (mereu crescanda!) cu fotografii facute lui Toma. Viata de zi cu zi a lui fi-miu, documentata ca la carte...

Gânduri

Unordered List

when in comana

O sa fiu scurt, ca-i 12 noaptea si maine ma scol devreme...

Am fost sambata, in prima zi din 2010 cu 18 grade (uaaauu!!!), in cautarea Parcului Natural Comana; un nume simandicos pentru ceva ce n-are nicio legatura nici cu turismul (desi niste site-uri si cateva domnisoare de pension incearca sa ne convinga de contrariu), nici cu ecosistemul. La Comana ajungi pe soseau dinspre Giurgiu, inainte sa intri in Calugareni faci sensul giratoriu si o iei la stanga, apoi treci prin cateva comune (unde gaurile au ceva asfalt pe langa ele) pana ajungi la Manastirea Comana - de pe vremea lui Vlad Tepes, probabil intretinuta cu fonduri din aceeasi epoca.

In drum spre "la padure", cum zic localnicii "parcului", dai peste Casa Comana, iar, o denumire simandicoasa pentru un restaurant (evident, inchis cand am fost noi). De acolo, o tii tot inainte, "n-aveti cum sa ratati"; a se citi 4 km de drum forestier cu tot ce-i trebuie (viteza 1 - 2 daca n-ai SUV).

Dupa distanta de care va ziceam mai sus, dai fix intr-un gard pe care scrie "Acccesul interzis". Frumos mesaj pentru o zona... turistica! O tanti de-acasei ne zice ca nu-i nimic de vazut pe acolo si ca sambata nu munceste ala de la ocolul silvic sa ne duca cu barca; nu tu 140 de specii protejate, nu tu delta, nu tu pescari (doar cativa gratisti, cu muzica populara). Ce-am gasit, vedeti in poze.

Asa ca, eu unul m-am lecuit de "hai sa vedem ceva frumos in jurul Bucurestiului" - THERE IS NO SUCH THING! Sudul tarii este, pentru mine, cel mai neprimitor loc in care am fost, iar notiunea de "turism" in tara asta se traduce prin "uite-aici ai stanca, aici ai lacul, da-mi banu' si te las sa le privesti". DACA iti cere cineva vreun ban; de obicei, tot ce vor oamenii e sa-i lasi in pace si sa te duci inapoi in Bucurestiul tau de doi lei...

PS: Cu toate astea, nu pot sa zic ca iesirea nu ne-a priit; in definitiv, a fost prima dupa 6 luni de iarna grea... :)







Trimiteți un comentariu

6 Comentarii

Dan Gheorghe a spus…
da, ai perfecta dreptate. drumul e oribil din calugareni pana la comana. 15 kilometri de gropi. asa turism, vai de el! mai bine lipsa. nu degeaba romanii prefera bulgaria...
Marius Paun a spus…
Ti-am spus ca si noi am avut problema asta de ficare data cand vroiam sa mergem undeva frumos dar nu departe de Buc. Pur si simplu nu ai ce sa faci in jurul Bucurestiului.
viorel a spus…
Eu nu ti-am zis ca-i o balta si-atat? Avem destule balti in Bucuresti cand ploua, ce rost mai are sa bati drumul pana acolo?
viorel a spus…
Aveti ce vedea pe langa Bucuresti. Ia bagati o fisa pe la Caldarusani, pe la Mogosoaia... Bine, putem considera ca pana si Valea Prahovei e "pe langa Bucuresti"...
Alexandru Zaharia a spus…
@viorel: la mogosoaia am fost (http://tinyurl.com/y8wj2dg) si nici acolo peisajul nu e sublim. palatul e frumos, dar pana ajungi la el...

la caldarusani... hmm... din cate-am vazut pe net, iar, o manastire care se vrea obiectiv turistic; din fotografii, aceleasi drumuri pline de pulbere si peisaj aproape selenar. no,thanks!

valea prahovei e mai degraba "pe langa ploiesti", chiar daca bucurestenii se duc foarte des pe-acolo.

asadar, raman la parerile mele: turism - praf, sudul tarii - praf.
elisav a spus…
io, vasile
mişto "podul" prin baltă, dar da, am fost inspirat să mă întorc la timp. Poluam dreac bunătate de rezervaţie cu benzina arsă de mine...

Ad Code

Responsive Advertisement