Text Widget

perfect strangers

perfect strangers
It's the sense of touch. In any real city, you walk, you know? You brush past people, people bump into you. In L.A., nobody touches you. We're always behind this metal and glass. I think we miss that touch so much, that we crash into each other, just so we can feel something (Crash, 2004)

Prin casa

Prin casa
Unde ne facem cumparaturile, ce retete punem in practica, cum ne decoram hruba, ce flori ne imbie diminetile

Search!

toma

toma
O colectie (mereu crescanda!) cu fotografii facute lui Toma. Viata de zi cu zi a lui fi-miu, documentata ca la carte...

Gânduri

Unordered List

prin bulgaria via mamaia

Disclaimer: E 5 dimineata si n-am somn. Adica am, dar nu pot sa dorm pentru ca ma doare spatele si din umeri imi curge saramura din apa marii... Afara, cel mai bun prieten al cainelui a iesit sa-l plimbe, ca sa-si faca nevoile. La ora asta???

Week-end-ul trecut l-am asteptat, Nico si eu, ca pe sfintele Moaste; trei zile libere puse cap-la-cap, pentru care amandoi am muncit alte sambete / duminici ca sa compensam. Am vrut sa fie un mini-concediu la Mare, pentru ca trei zile pe Litoral sunt cu doua mai multe decat ne trebuie...

Vineri ne-am cazat in Mamaia Nord si pe seara am fost la concertul Duffy (pretextul plecarii noastre din Bucuresti) - foarte frumos a cantat britanica! In timpul zilei ne-am intalnit cu Viorel care pierdea vremea prin Mamaia; am fost sa vedem Cazino-ul din Constanta; ne-a placut, desi mi se pare ca a ajuns o ruina.



foto Viorel Dudau

Sambata gasca s-a marit: cumnatii au venit cam pe la 12 direct de la Rm Valcea (via centura Capitalei). Am decis sa petrecem restul zilei in Bulgaria. Am mers pana la Vama (de notat ca vamesii din partea asta a granitei au fost mult mai civilizati decat cei de la Giurgiu), apoi am luat-o pe niste drumuri proaste pana la Cap Kaliakra, un soi de peninsula la altitudine, o limba de pamant in mare: s-a dovedit a fi foarte frumos, dar si destul de scump, mai ales ca nu am avut leva schimbati - ne-a costat 35 lei / 4 bilete.




Urmatoarea oprire a fost la Balcik (sau Balchik) unde stiam ca e Palatul reginei Maria de Romania. Inainte de palat, am vizitat un restaurant (care avea meniul tradus intr-o romaneasca indoielnica) - era deja 5 si nu mancaseram nimic: poate am ales noi aiurea mancarea, dar nu mi s-a parut nici multa, nici buna si nici ieftina, asa cum TOTI ma "avertizasera" (myth busted, ca sa zic asa...). Ca nota generala, in Bulgaria preturile sunt ca si la noi, asa ca nu ai de ce sa te emotionezi prea tare cand te cauti in buzunare...




Palatul Reginei Maria este superb! As risca sa fac o comparatie cu Palatul Schonbrun (din Viena) daca dimensiunile acestuia din urma nu ar fi atat de impunatoare. Biletul costa 20 Ron de persoana (eram gata-gata sa nu mergem din cauza asta, dar am zis ca e o prostie sa vii pana la Balcik si sa nu vezi vestitele gradini ale reginei). Totul este foarte bine intretinut - cladirile, gradinile, curtile, podurile samd. E cea mai tare gradina botanica pe care am vazut-o! Unde mai pui ca e un soi de muzeu in aer liber si te simti si ca acasa (peste tot scrie in romaneste). Oare ce s-a intamplat cu doamnele si domnii care cumpara pamanturi ca sa planteze... flori?








Dupa Balcik, cumnatu' a zis ca daca tot am venit pana aici, inca 15 km pana la faimoasa statiune Albena si inca vreo 10 pana la Nisipurile de Aur nu or sa omoare pe nimeni, nu? Cele doua statiuni seamana cu Mamaia; dar doar la pozitionarea fata de Mare... in rest, lucrurile stau cu totul altfel: nisipul foarte curat, plaja amenajata mult mai bine, peste tot vezi insi care trag de tine sa cumperi ceva, sa te dai in cine stie ce tiribomba, doar-doar ti-or lua banii (ati vazut voi asa ceva pe litoralul romanesc? neeeaahhh!!!). De-abia aici, cumnatii au bagat pentru prima oara pe anul asta piciorusele in apa... :)





In Albena, am ajuns cand deja era seara si lumea iesise la promenada; era o agitatie de nedescris, muuuulti romani veniti sa-si sparga banii in Bulgaria, cantareti (care, da, cantau LIVE la terase, unii chiar in romaneste!!!!), oameni care se prinsesera intr-o hora de-a lor ad-hoc, la o friptura si un pahar de vin. Doamne, cata normalitate!








Duminica am fost la plaja. De la 12 la 16 am stat doar in apa (rareori am iesit pe nisip...). Mi-a placut foarte mult, mai ales ca nu ma mai balacisem de mult. Acum e joi, si cum va spuneam, imi curge saramura din umeri, pielea e sensibila de-mi vine sa urlu, curand incep s-apara si mancarimile. Nashpa... Cel mai rau e ca, uite, nu pot sa dorm din cauza asta.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii

Ad Code

Responsive Advertisement