Text Widget

perfect strangers

perfect strangers
It's the sense of touch. In any real city, you walk, you know? You brush past people, people bump into you. In L.A., nobody touches you. We're always behind this metal and glass. I think we miss that touch so much, that we crash into each other, just so we can feel something (Crash, 2004)

Prin casa

Prin casa
Unde ne facem cumparaturile, ce retete punem in practica, cum ne decoram hruba, ce flori ne imbie diminetile

Search!

toma

toma
O colectie (mereu crescanda!) cu fotografii facute lui Toma. Viata de zi cu zi a lui fi-miu, documentata ca la carte...

Gânduri

Unordered List

cand vorba se transforma in cantec

Dumitru Farcas cantand la taragot genericul emisiunii "Tezaur folcloric", o taranca gatita calarind pe camp un murg alb*... iar eu, umbland printre picioarele mamei care calca pe masa mare, din sufragerie. Asa-mi amintesc ca ascultam muzica populara pe la 10 ani.

In seara asta am sapat dupa muzica populara cat sa umplu un CD cu melodii una si una, in principal pentru masina. Cu ajutor din partea Nicoletei, care-i stie pe interpreti de la primele acorduri, am reusit sa-mi aduc aminte ce muzica frumoasa are poporul asta. Si, ca de multe alte alte dati, mi-am mai amintit cum ne batem joc de tot ce-avem mai frumos, cum inlocuim vocile si versurile destepte ale muzicii populare cu haraiturile si mesajele infecte manelistice (si nu numai). Dar, ce ma mai mira...

Am mai realizat ca perioada comunista a fost foooaaarte potrivita pentru muzica populara si ca ea nu se va mai intoarce niciodata (vad pe la tv cateva incercari - la TVR1 - dar emisiune ca Tezaur Folcloric nu cred sa mai fie vreodata...). Din muzica lor realizezi ca romanii chiar sunt diferiti, in functie de zona in care s-au nascut: cantecele moldovenesti sunt sprintare, saltarete, cele dobrogene sunt inundate de "vin de Niculitel", dar si de "murfatlar", cele oltenesti de doruri multe, cele banatene de mandrie si omenie, iar cele ardelenesti abunda de variatiuni ale cuvantului "roman".

Toate au plecat de la o amintire, probabil din copilarie, a unei melodii din care-mi mai aminteam doar "mandra mea, draga mea..." si o voce suuuupperrbbaaa!!! Era vorba de Ileana Sararoiu...



* Bag eu seama ca emanciparea femeilor care-si cumpara genti de pe Magheru e o treaba fumata rau cand te uiti la mandra - calare! - care taie campia cat e ea de mare. Evolutie? Feminism? Multinationala? Market-plan? Pffff....

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii

Ad Code

Responsive Advertisement