Text Widget

perfect strangers

perfect strangers
It's the sense of touch. In any real city, you walk, you know? You brush past people, people bump into you. In L.A., nobody touches you. We're always behind this metal and glass. I think we miss that touch so much, that we crash into each other, just so we can feel something (Crash, 2004)

Prin casa

Prin casa
Unde ne facem cumparaturile, ce retete punem in practica, cum ne decoram hruba, ce flori ne imbie diminetile

Search!

toma

toma
O colectie (mereu crescanda!) cu fotografii facute lui Toma. Viata de zi cu zi a lui fi-miu, documentata ca la carte...

Gânduri

Unordered List

painea lumii

Mie daca nu-mi dai paine la masa e ca si cum m-ai lasa nemancat... In timp ce unii mananca paine, asa, ca adjutant, eu o consider un aliment esential pentru orice "intalnire cu bucatele". Imi place gustul si mirosul ei, plus ca ma si satur relativ repede cu ea... Ca sa desemneze ce e mai bun in viata, basmul zice "ca sarea in bucate"; eu as adauga "si ca painea cu bucatele".

Exista o adevarata filosofie cand vine vorba de preparea painii, de formele si denumirile pe care o ia in functie de cuptorul in care urmeaza sa fie coapta. N-am sa detaliez asta. Ce vreau sa va arat sunt cateva specialitati de panificatie din lumea larga. M-am interesat putin si, ajungand pe Wikipedia (aici aveti articolul), am gasit mai multe tipuri de paine:


stottie cake - anglia


pita - irak


mantou - china


pain de mie - franta


mantou china


irish soda bread - irlanda


focaccia - italia (si franta prin provence)


challah - israel


baghete - franta

PS: Bunica se pare ca nu stia bine; ea-mi spunea ca germanii nu mananc multa paine - compensand in schimb cu cartofii (de preferat fierti). Wikipedia, insa, o contrazice flagrant si afirma ca neamul lui surub consuma cea mai mare cantitate de paine, urmati de locuitorii din Chile...

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

Florentina a spus…
Uite aici un articol scris de o amica de-a mea, si despre apine. Vezi partea a doua a textului, "Adevarul despre paine" :)
Florentina a spus…
si linkul, ca am uitat :)

http://www.formula-as.ro/2008/848/mica-enciclopedie-as-27/bucataria-cu-povesti-10543
Florentina a spus…
Rahat, nu pot pune linkul cum trebuie http://www.formula-as.ro/2008/848/mica-enciclopedie-as-27/
bucataria-cu-povesti-10543

Il pun din doua bucati si il aduni tu :)
Viorel Dudau a spus…
Pacat ca la Bucuresti gasesc greu paine buna. As fi in stare sa mananc numai paine, restul sa fie garnitura :)

Ad Code

Responsive Advertisement