Text Widget

perfect strangers

perfect strangers
It's the sense of touch. In any real city, you walk, you know? You brush past people, people bump into you. In L.A., nobody touches you. We're always behind this metal and glass. I think we miss that touch so much, that we crash into each other, just so we can feel something (Crash, 2004)

Prin casa

Prin casa
Unde ne facem cumparaturile, ce retete punem in practica, cum ne decoram hruba, ce flori ne imbie diminetile

Search!

toma

toma
O colectie (mereu crescanda!) cu fotografii facute lui Toma. Viata de zi cu zi a lui fi-miu, documentata ca la carte...

Gânduri

Unordered List

sa intorci spatele vremii care pute

Bloggerul Razvan Exarhu mi-a adus aminte - oare uitasem? - de Petre Tutea, primul roman care m-a facut sa ma simt mandru... "Intre D-zeu si neamul meu" este prima carte (in fapt, un vast interviu luat lui Tutea urmat de cateva eseuri de-ale lui) care m-a fascinat si datorita careia cred ca am facut facultatea pe care-am facut-o. Sistemul lui Tutea nu mi-e deloc cunoscut, pentru ca mi-a fost cu neputinta sa citesc mai mult de 20 de pagini si sa-mi dau seama ce vrea sa spuna; pe de alta parte, dialogurile lui cu "lumea", spritul oratoric, sunt cele care te prind...

L-am urmarit, mult dupa moartea sa, in cateva inregistrari ale TVR-ului, facute imediat dupa revolutie. Era singurul mistic pe care-l vazusem vreodata... Referindu-se la intalnirea lui cu lumea, Tutea spunea: "Nimeni nu a intrat în contact cu mine fără să ia ceva în traistă".
R: Cum se poate ieşi din dificultăţile prin care trecem acum, în Biserică, datorită unor situaţii...-... monstruoase... - care au fost şi care mai sunt...
PT: Păi, trăind creştin şi întorcând spatele vremii care pute. De pildă, Platon n-a fost condamnat pentru acedie, pentru ateism, fiindcă că a avut eleganta să nu insulte Olimpul. Nu i-a întors spatele. Dacă mai suntem creştini, putem depăşi suferinţele pe care ni le impune FSN-ul.
Cu toatea astea, Tutea nu se sfia sa arate ca este tot atat de om ca si interlocutorul lui...

R: Ce vă nelinişteşte întâi mult astăzi, domnule Petre Ţuţea?
PT: Grija că nu voi avea ce mânca, grija că voi muri de foame. De altfel această nelinişte o aveam chiar şi atunci când, ministru fiind, puteam muta întreg "Continentalul" în apartamentul meu.
Citate luate de aici.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii

Ad Code

Responsive Advertisement