Text Widget

perfect strangers

perfect strangers
It's the sense of touch. In any real city, you walk, you know? You brush past people, people bump into you. In L.A., nobody touches you. We're always behind this metal and glass. I think we miss that touch so much, that we crash into each other, just so we can feel something (Crash, 2004)

Prin casa

Prin casa
Unde ne facem cumparaturile, ce retete punem in practica, cum ne decoram hruba, ce flori ne imbie diminetile

Search!

toma

toma
O colectie (mereu crescanda!) cu fotografii facute lui Toma. Viata de zi cu zi a lui fi-miu, documentata ca la carte...

Gânduri

Unordered List

IN SFARSIT, DESPRE VIENA

PROLOG: Dupa ce ne-am intors de la Viena, colegii curiosi m-au intrebat:"Ei, cum a fost?" si au pus un rictus larg pe fata. Le-am spus in cateva cuvinte ceva-uri. "Aaaa... sa-i vezi pe nemti/francezi/olandezi samd cat de civilizati sunt! Ai iesit pentru prima oara, nu?". M-am facut mic. Si eu care credeam ca povestile mele din OZ or sa dea lumea pe spate.

JURNALUL tinut la Viena a fost generat de ploaia si vremea urata care ne-a spus un mare "Willkommen!" de cand ne-am dat jos din avion. Joi, ora 22; suntem deja in pat. Strazile sunt pustii de la ora 20. Poate e din cauza frigului (sub 10 grade C). Cu avionul a fost fun: - 40 grade C / 700 km la ora / 12.000 m altitudine (daca am inteles bine din engleza pilotului). Multi nori, multe turbulente. Deh, low cost! Meniul in avion, "pe bani": 7 E un sandwich, 2 E 1/2 pahar de suc samd. Terminalul VIE e foarte tare (si mare...). Ne ducem direct la un punt de informare pentru turisti. Fata de acolo ne lamureste in 2 minute ce sa luam ca sa ajungem la hotel. Primul soc... Urmeaza wc-ul ptr femei, barbati si... persoane cu handicap! Dam vreo 50 E pe abonamente de 3 zile.

MA SIMT ca nea Ion care s-a spalat toata viata "la lighean" si a dat de jacuzzi. In Viena e o curatenie "de-ti vine sa lingi pe jos" (asa cum ma avertiza o colega, inca din tara...). Ne-am cazat la hotel si am iesit sa "ne inghete coada un pic" si sa mancam: McDonalds - 2 Big mac - 10 E impreuna. Hotelul e vechi, dar foarte bine utilat (4 stele!) si... curat! Normal... Cladirile din jur sunt foarte mari (4 etaje destul de inalte). Traficul la ora asta (22) e aproape zero; in Bucuresti cred ca inca sunt ambuteiaje...


VORBA CANTECULUI: "Si afara ploua, ploua / Si-i trecut de ora 9!". Am uitat sa va spun ca, intr-un excez de zel, vamesii de la Baneasa (vreo 6) ne-au aruncat spray-urile la gunoi, dar n-au vazut forfecuta si pila de unghii a Nicoletei. Naspa! Micul dejun a fost delicios: mancare la discretie, variata; la radio, jazz. Toti angajatii de la restaurant, erau de nationalitate non-austriaca. O negresa cu fundul mare si par afro, m-a scos din sarite: tot aranja canile si tacamurile in capul meu; m-am abtinut...


AUSTRIA e o tara construita de premianti. Oamenii astia VOR sa fie mai buni, mai destepti... Viena imi aduce aminte de Cluj. Dar doar un pic... Cat am stat in oras, nu am auzit decat un singur claxon, si ala fff timid. Traficul de aici e muuult sub cel bucurestean. Mai pe seara, am mancat in camera de hotel. Nico a luat o salata naspa (si scumpa - 3,25 E) care a ajuns acolo unde-i era locul: la cos!


AZI e Sf Maria Mica, una din zielel lu' Nico. Noroc cu Lulu ca mi-a adus aminte cu sms-ul trimis. Ieri seara, un negru ne-a cerut, de doua ori, bani pe strada. A trebuit sa-i bag privirea de "Ba baiatule, ti-e cald cu dintii-n gura?" ca sa ne lasa sa admiram Viena-by-night. In dimineata asta nu ploua. Poate facem si noi niste poze, ca ieri am ramas fara baterii dupa vreo 10 cadre. Nico ma tot bate la cap sa o duc in centru. De parca eu oi stii care e centru astora...


OAMENII pe langa care trecem miros toti foarte bine: imparfumati din cap pana-n picioare. La o ora dupa ce ploaia de o noapte si o zi s-a oprit, trotuarele sunt uscate. Ieri am vazut culmea
"tehnologiei populare": un telefon public cu touch screen mare cat China!

NE-AM INCAPATANAT sa nu stam in casa doar fiinca afara ploua mocaneste. Am sarit din tramvai in autobuz, din autobuz in rata si... cred ca am cam iesit din oras. Ne-am trezit "la tara". Inutil sa va mai spun ca am vazut cele mai frumoase case "ever". Lucrul care m-a dat pe spate inca de la aeroport a fost... infrastructura vienezilor: metrou care vine fix la 6 minute aproape gol, statii care comunica cu toate celelalte mijloace de transport in comun (tramvaie, metrou, un soi tren-metrou si... tren). "Neamul lui surub!".


NU TOTI vienezii trec doar pe verde, unii arunca chistocul pe jos, nu toti stau pe scarile rulante pe partea dreapta, sunt foarte multi de alta nationalitate decat cea austriaca... Luati ca indivizi, austriecii nu sunt cu mult mai buni decat noi, romanii. Luati ca natie, sunt cu vreo 1.000 de ani inaintea noastra. E un soi de "back to the future", daca ati vazut filmul. Seara vezi lumea cum se aduna in localuri; unele, insa, sunt goale sau chiar inchise. Sigur e de la frig!


DUMINICA plecam. In Viena trebuie sa stai cel putin o saptamana ca sa ramai cu ceva... Azi am descoperit "centrul" (cred!). Am inceput sa cheltuim, dar tot ne intoarcem cu bani acasa. Am luat dulciuri si jucarii pentru rudele de gradul 1. Pe la 10 seara ne-am intors acasa cu metroul. Am vazut niste tineri distrusi rau de tot... beti, drogati, cu sticla de wischey in mana, dubiosi rau. Nico zice ca-s si pe la noi... Am dubii. La intrarea din Stephandom (catedrala catolica) doua tiganci romance cerseaua de zor.


PLOAIA care a stat ne-a permis sa ne plimbam mai mult azi. Am mancat la Nord See (calamar cu cartofi prajiti + sos) si am baut o cafea cu gheata la Starbucks. N-am vazut muncitori deloc pe strazi, iar lucrarile care se faceau erau al naibii de bine delimitate - trebuia sa fii chiar prost sa nu le vezi. Pe strazi, am vazut multa politie. Poate din cauza vizitei Papei in oras, chiar in perioada in care am stat si noi. Am vazut unul in civil, la metrou, care perchezitiona "de-alde frisca"; altii dadeau o amenda - nu stiu pentru ce - la aeroport, unor arabi sau indieni; iar altul i-a facut semn unei tipe intr-o masina ca e cu o roata pe trecerea de pietoni - tipa a zambit strengareste si a mutat imediat masina de acolo... De cate ori ati vazut voi politistii romani sa faca asa ceva? Hmmm...


CONCLUZII nu am. Cel putin nu in seara asta...

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

PETISA a spus…
Si cand zici ca mai mergem la Viena?
PETISA a spus…
Si cand zici ca mai mergem la Viena?
verbiaj. a spus…
Ma bucur atat de mult ca ati fost si ati dat piept cu civilizatia. Stiu ce a insemnat germania prima oara cand am vazut-o. am trecut si eu prin viena, dar n-am apucat sa ma bucur de frumusetile ei. next stop pentru voi? amsterdam? paris?
Alexandru Zaharia a spus…
amsterdam. cel putin, asta e raspunsul meu acum, la cel putin 6 luni de viitorul concediu...

Ad Code

Responsive Advertisement